Handelsbetingelser
Vilkår & Betingelser
Velkommen til Posins. Det følgende udgør en aftale i henhold til vilkår og betingelser, når du handler hos Posins.
Når du handler hos Posins, vil du i henhold til denne aftale være underlagt en række regler, retningslinjer, handelspolitik samt vilkår og betingelser, som vi ønsker, at du skal være bekendt med.
Vi forbeholder os til enhver tid retten til at ændre hjemmesiden samt betingelser og vilkår.
Ved adgang, brug og andre former for interaktion med hjemmesiden indikerer du, at du har forstået og accepterer vores gældende vilkår og betingelser. Du bedes derfor læse aftalen omhyggeligt igennem, inden du fortsætter.
Lov & Jurisdiktion
Disse vilkår og betingelser er underlagt og skal fortolkes i overensstemmelse med lovgivningen i Danmark. Eventuelle tvister vil blive besluttet af de danske domstole.
Vilkår for Brug af Hjemmesiden
Du må ikke gengive, vise, distribuere, sælge, overføre, kopiere, ændre, oversætte fra eller udnytte denne hjemmeside eller dele heraf, medmindre det udtrykkeligt er tilladt af Posins skriftligt.
Du må ikke udføre nogen form kommerciel brug med informationer på denne hjemmeside eller bruge hjemmesiden til egen fortjeneste, medmindre du har fået en udtrykkelig tilladelse fra Posins side.
Vi forbeholder os retten til, ved misbrug eller andre former for adfærd, der kan virke skadeligt på vores forretning, at nægte ydelser, lukke konto og/eller annullere ordrer.
Bestillingsprocedurer & Håndtering
Vi forbeholder os retten til at annullere din bestilling/ordre i tilfælde af, at din bestilling er udsolgt, hvis der er fejl i prisen eller produktinformationen, eller hvis der opstår problemer ved betaling, der identificeres som bedrageri eller svig.
Vi vil i dette tilfælde have brug for yderligere oplysninger for at kunne behandle din ordre. Hvis dette er tilfældet, vil vi kontakte dig for at verificere din bestilling.
Hvis din ordre er annulleret, vil vi kontakte dig og angive årsagen.
Så snart du bestiller din ordre, modtager du en bekræftelsesmail, der indeholder indtastede oplysninger og bekræfter, at betalingen er sendt.
Når vi har modtaget din betaling, vil du modtage en sidste bekræftelsesmail.
På dette tidspunkt vil din ordre være klar til afsendelse (ekskl. weekender og danske helligdage).
Vi gør vores bedste for at kontrollere og undersøge alle ordre for eventuelle fejl. Dog er det dit/kundens ansvar at oplyse de rigtige informationer – herunder forsendelsesoplysninger og produktsammensætning. Når du modtager den anden bekræftelsesmail, fralægger vi os al ansvar for leveringstab eller andre leveringsproblemer, der er forårsaget af manglende eller forkert dataoplysninger.
Forklaring af mulige ordrestatusser, som din ordre kan have:
- Processing: din ordreanmodning er modtaget, men vi har endnu ikke trukket din betaling og dine produkter er ikke pakket.
- Complete: din betaling er modtaget og bekræftet, din ordre er pakket og vil afsendt snarest.
- Order incomplete: betalingen lykkedes ikke.
- Payment review: din bestilling bliver revideret og afventer bekræftelse.
- On hold: din ordre vil ikke blive afsendt før nogle oplysninger er afklaret og/eller ændringer er foretaget.
- Package returned: pakken er blevet returneret til vores kontor fra postvæsnet efter at den er forsøgt afsendt.
Betaling
Du kan benytte en af de følgende betalingsmuligheder: MobilePay, Google Pay. Apple Pay, Shopify Payments (Shop Pay), Dankort, eDankort, Mastercard, Mastercard Debit DK, VISA, VISA DK, VISA elektron og Maestro.
Når din betaling er gået igennem, modtager du ordrenummer og ordrebekræftelse. Dette betyder, at din bestilling er reserveret, men at vi endnu ikke har hævet din betaling.
Vi sender ikke varer, hvis vi ikke har modtaget betalingen. Vi hæver først betaling, når forsendelse er markeret afsendt, hvilket betyder at fragtlabel, faktura, følgeseddel og track and trace-mail er sendt ud. Efterfølgende bliver din ordre pakket og afhentet hurtigst muligt.
Vi tager ikke imod bankoverførsel.
Reklamationsret
Posins yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug, ringe vedligeholdelse, forkert opbevaring, eller vold. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. refundering.
Fortrydelsesret
I henhold til forbrugerombudsmandens regler, har du hos Posins 14 dages fortrydelsesret gældende fra den dag, du modtager din bestilling. Fortrydelse skal anmeldes til info@posins.dk senest 14 dage efter ordren er modtaget. Fortrydes et køb skal køber senest 14 dage efter fortrydelse returnere fortrudte vare/ordre til Posins.
Retur & Refundering
Defekt/beskadiget produkt(er)
Hvis produkter imod forventning leveres utætte, ødelagt eller har andre fejl, der ikke er relateret til produktets funktion, skal du informere os indenfor 14 dage efter modtagelse. Emballage, kvitteringen og produkter skal gemmes. Produkterne må ikke tages i brug, hvis vi skal kunne hjælpe med returnering eller tilbagebetaling.
Hvis du kan bevise, at produktet er defekt, skal du informere os inden for 14 dage efter modtagelsen.
Vi er ikke ansvarlige for produkter, som er blevet behandlet dårligt eller misbrugt af kunden. Medmindre det er bevist, at produktet er defekt, fralægger vi os al ansvar for produkter, der ikke lever op til kundens forventninger.
Returneringsadresse:
Posins ApS
Tordenskjoldsgade 1,
8200 Aarhus N
Danmark
Uønsket/de produkt(er)
Du skal informere os inden for 14 dage efter modtagelsen. Emballage, kvittering og produkt(er) skal gemmes. Derudover skal produktet være ubrugt, uåbnet og i en salgsbar tilstand.
Du skal kontakte os og forklare årsagen til returneringen, før du returnerer enhver vare, så vi kan se om en evt. returnering opfylder kravene. Hvis dette ikke er tilfældet, kan du risikere, at vi ikke kan refundere købet.
Vi accepterer ikke delvise returneringer af pakker/tilbud. Hvis du ønsker at returnere en vare, som er en del af en pakke eller et pakketilbud, skal du returnere alle de varer, der er en del af pakken/tilbuddet.
Vi betaler ikke for forsendelsesgebyr, og hvis hele ordren returneres efter pakken, er leveret, tilbyder vi en fuld refusion minus håndteringsgebyr på 50 kr.
Varen skal sendes tilbage, således den kan trackes, og du skal sikre, at den er fuld forsikret. Returforsendelsen skal indpakkes korrekt og beskyttet mod eventuel beskadigelse, når den sendes.
Vi tjekker forsigtigt hvert produkt, der returneres, før varen ombyttes eller pengene refunderes. Hvis varerne viser sig at være åbne, beskadiget og/eller brugt, forbeholder vi os retten til ikke at tilbyde en refundering. Vi vil kontakte dig med det samme, hvis der er et problem.
Refunderingspolitik
- Et produkt købt på Posins.com kan kun refunderes, hvis det er uåbnet og intakt og hvis betingelserne forklaret i punktet om “Uønsket/de produkt(er)” er opfyldt.
- Vi kan refundere det fulde beløb på din ordre, hvis alle produkter returneres intakt og ubrugt efter aftale med vores kundeservice. Bemærk, at kunden selv skal afholde returneringens forsendelsesgebyr.
- Det kan tage op til 7 hverdage at refundere pengene fra modtagelse af produkterne (intakte og uåbnet).
- I tilfælde af refundering vil pengene blive refunderet via den samme betalingsmetode, der blev brugt, da ordren blev bestilt.
- Kontakt os på info@posins.dk og skriv dit ordrenummer samt problemet i emnefeltet.
Du skal kontakte os inden for 14 dage fra modtagelsen af pakken.
Forsendelse & Levering
Når du bestiller en ordre på Posins, accepterer du de potentielle tidsrammer, der er angivet for dit land (regelmæssige og udvidede). Du er ansvarlig for at give os en korrekt leveringsadresse, hvor det i den angivet tidsramme er mulig at foretage leveringen.
Vi sender som udgangspunkt samme dag (undtagen weekender/helligdage) for bestillinger lavet inden 14.00. Leveringstid i Danmark er typisk 1-3 hverdage.
Forsendelser til Posthus/Pakkeboks/Nærboks/Swipboks mm. skal hentes senest 7 dage fra modtagelse i boksen.
Vi benytter os af GLS. Det betyder, at du skal give os en leveringsadresse, som dit lokale postvæsen har adgang til, fordi din ordre blive leveret af dem.
Hvis der ikke er nogle hjemme på leveringstidspunktet, vil pakken blive opbevaret på posthuset. Normalt efterlader postbuddet en leveringsmeddelelse, der bekræfter, at du skal afhente pakken indenfor en tidsramme eller arrangere en ny levering.
Vi fralægger os al ansvar for en forpasset levering i tilfælde af fravær fra kundens side på grund af ferie eller flytning.
Hvis du ikke afhenter din pakke, vil den blive returneret til os. Når vi modtager pakken, vil vi kontakte dig for at arrangere en ny levering, og det kan betyde, at du skal betale ekstra forsendelsesgebyr.
Hvis pakken ikke afhentes på posthuset, vil ingen tilbagebetaling eller ny levering finde sted, før ordren er tilbageleveret til os/afsender.
Hvis det er muligt at tracke/spore pakken, vil udgifterne for returneringen af pakken også fratrækkes den endelige tilbagebetaling.
Vi refunderer/returnerer ikke pakker, som ikke er leveret inden for den mulige tidsramme. Kontakt os på info@posins.dk, hvis tidsrammen for levering er overskredet, og du endnu ikke har modtaget din pakke.
Vi er ikke ansvarlig for forsinkelser, som følge af ukontrollerbare hændelser og omstændigheder såsom terrorhandlinger, vejrforhold, jordskælv, ild, oversvømmelser, trafikpropper eller andre private og offentlige barrierer. Vi vil dog gøre vores bedste og kontakte dig, hvis lignende skulle have indflydelse på den service, vi udbyder.
Vi er Her for at Hjælpe Dig
Vores e-mail info@posins.dk er altid åben, og vi vil gøre vores bedste for at hjælpe dig. Vi er altid åbne over for en dialog og bestræber os på at tilbyde den bedste service, ligesom vi tilbyder de bedste produkter.